Service Learning w kulturze- efektywne zaangażowanie młodzieży w projekty społeczne

Service-Learning to metoda nauczania i uczenia się, która łączy zdobywanie formalnej wiedzy i umiejętności z konkretną pracą na rzecz lokalnej społeczności. W ramach tej metody osoby uczące się oprócz tradycyjnej nauki podejmują działania na rzecz wspólnego dobra, które uzupełniają ich naukę o elementy praktyczne. Jest to więc forma nauki przez doświadczenie.
Głównym celem projektu jest promocja metody service learning wśród młodzieży licealnej i instytucji kultury, a następnie przetestowanie jej funkcjonalności w tym środowisku.

Inne cele projektu:

  • wykorzystanie metody service learning do zwiększenia zaangażowania młodych osób w realizację kulturalnych projektów
  • na rzecz społeczności lokalnych
  • zwiększenie zdolności instytucji kultury i osób pracujących z młodzieżą licealną do wspólnego praktycznego wdrażania
  • koncepcji service-learning
  • promocja service learning wśród młodzieży jako formy nauki przez zaangażowanie i doświadczenie
  • zwiększenie inicjatywy, kreatywności i postaw obywatelskich młodzieży poprzez realizację społecznych projektów
  • kulturalnych
  • zwiększenie wiedzy i kompetencji osób pracujących z młodzieżą szkolną (w tym pracowników instytucji kultury) na temat
  • service learning poprzez udział w międzynarodowym szkoleniu

Działania

  • międzynarodowe szkolenie (3 dni) z service learning dla osób pracujących z młodzieżą i pracowników instytucji kultury
  • kaskadowe szkolenia o service learning w każdym kraju partnerskim prowadzone przez uczestników szkolenia
  • międzynarodowego
  • prelekcje na temat service learning adresowane do młodzieży zainteresowanej zaangażowaniem się w lokalne projekty
  • kulturalne
  • seminaria promocyjne w każdym kraju partnerskim na temat service learning dla instytucji kultury i szkół średnich
  • zebranie najlepszych praktyk na temat implementacji „service learning” w instytucjach kultury w krajach partnerskich
  • test pilotażowy z „service learning” w instytucjach kultury z udziałem młodzieży w każdym kraju partnerskim
  • opracowanie rekomendacji jak zaadaptować service learning do instytucji kultury i edukacji szkolnej

A może wpadniesz na zajęcia?