Service-Learning to metoda nauczania i uczenia się, która łączy zdobywanie formalnej wiedzy i umiejętności z konkretną pracą na rzecz lokalnej społeczności. W ramach tej metody osoby uczące się oprócz tradycyjnej nauki podejmują działania na rzecz wspólnego dobra, które uzupełniają ich naukę o elementy praktyczne. Jest to więc forma nauki przez doświadczenie.
Głównym celem projektu jest promocja metody service learning wśród młodzieży licealnej i instytucji kultury, a następnie przetestowanie jej funkcjonalności w tym środowisku.
Inne cele projektu:
- wykorzystanie metody service learning do zwiększenia zaangażowania młodych osób w realizację kulturalnych projektów
- na rzecz społeczności lokalnych
- zwiększenie zdolności instytucji kultury i osób pracujących z młodzieżą licealną do wspólnego praktycznego wdrażania
- koncepcji service-learning
- promocja service learning wśród młodzieży jako formy nauki przez zaangażowanie i doświadczenie
- zwiększenie inicjatywy, kreatywności i postaw obywatelskich młodzieży poprzez realizację społecznych projektów
- kulturalnych
- zwiększenie wiedzy i kompetencji osób pracujących z młodzieżą szkolną (w tym pracowników instytucji kultury) na temat
- service learning poprzez udział w międzynarodowym szkoleniu
Działania
- międzynarodowe szkolenie (3 dni) z service learning dla osób pracujących z młodzieżą i pracowników instytucji kultury
- kaskadowe szkolenia o service learning w każdym kraju partnerskim prowadzone przez uczestników szkolenia
- międzynarodowego
- prelekcje na temat service learning adresowane do młodzieży zainteresowanej zaangażowaniem się w lokalne projekty
- kulturalne
- seminaria promocyjne w każdym kraju partnerskim na temat service learning dla instytucji kultury i szkół średnich
- zebranie najlepszych praktyk na temat implementacji „service learning” w instytucjach kultury w krajach partnerskich
- test pilotażowy z „service learning” w instytucjach kultury z udziałem młodzieży w każdym kraju partnerskim
- opracowanie rekomendacji jak zaadaptować service learning do instytucji kultury i edukacji szkolnej