Współpraca krajów Wyszehradzkich i Gruzji w obszarze Kreatywnej Turystyki

Czas trwania projektu: 01/08/2023–31/11/2024

Projekt finansowany przez Visegrad Fund

Instytucje partnerskie: koordynator Georgian Arts and Culture Center GACC (Gruzja), Laterna Magica (Węgry), Miejska Strefa Kultury w Łodzi (Polska), PRO Šumavsko, z.s. (Czechy)

Projekt ma na celu rozwój współpracy Państw Wyszehradzkich i Gruzji w obszarze turystyki kreatywnej oraz poprzez wymianę doświadczeń pomiędzy krajami partnerskimi, stymulowanie rozwoju kreatywnych produktów turystycznych, które mogą przyczynić się do rozwoju poszczególnych regionów. Projekt wzmacnia także możliwości tworzenia sieci kontaktów i jednoczy wysiłki organizacji partnerskich na rzecz wspólnej promocji kreatywnych produktów turystycznych.

Celem projektu jest przyczynienie się do zwiększenia dochodów firm kreatywnych poprzez ściślejsze powiązanie ich z sektorem turystycznym. W tym celu w projekcie zastosowano dwa podejścia: wymianę doświadczeń pomiędzy Gruzją i krajami Wyszehradzkimi w zakresie rozwoju kreatywnych produktów turystycznych oraz budowanie potencjału lokalnych przedsiębiorców kreatywnych. W tym celu działanie przewiduje wspólne seminarium partnerów w Gruzji i utworzenie wspólnego panelu ekspertów/mentorów, którzy będzie wspierał przedstawicieli lokalnego sektora kreatywnego w udoskonalaniu ich produktów turystycznych.

W ramach tego mechanizmu opracowane zostaną  sesje szkoleniowe online, które połączą wiedzę specjalistyczną wszystkich 4 krajów partnerskich i pozwolą zintensyfikować wzajemne uczenie się podmiotów z Gruzji i krajów wyszehradzkich.

Drugim filarem projektu jest wzmocnienie obecności przedstawicieli turystyki kreatywnej w przestrzeni cyfrowej, w szczególności na uruchamianej obecnie przez koordynatora platformie zawierającej oferty turystyki kreatywnej, a następnie upowszechni ją wśród odbiorców. Platforma będzie dostępna w 4 językach partnerów projektu, będzie też zawierała listę odpowiednich produktów z tych krajów i będzie ich wspólnie promować w celu zwiększenia popularności. Tym samym platforma, która jest znacznie bardziej przyjazna dla gruzińskich dostawców, ale ma ograniczoną obecność na arenie międzynarodowej, stanie się silnym wspólnym narzędziem marketingu kreatywnych produktów turystycznych i będzie miała większy wpływ na sektor kreatywny i turystyczny we wszystkich lokalizacjach.

Projekt jest współfinansowany przez rządy Czech, Węgier, Polski i Słowacji w ramach Grantów Wyszehradzkich z Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. Misją funduszu jest propagowanie pomysłów na trwałą współpracę regionalną w Europie Środkowej.


MIĘDZYNARODOWY KONKURS NA KREATYWNE USŁUGI I PRODUKTY TURYSTYCZNE.

W ramach projektu Wyszehradzkiej Współpracy na rzecz Rozwoju Turystyki Kreatywnej (V422310128), Gruzińskie Centrum Sztuki i Kultury GACC (Gruzja), Laterna Magica (Węgry), Miejska Strefa Kultury w Łodzi (Polska) i PRO Szumawsko, z.s. (Czechy) zapraszają zainteresowane osoby i organizacje do udziału w Międzynarodowym Konkursie na produkty z obszaru Kreatywnej Turystyki.

więcej informacji o konkursie: https://msk.lodz.pl/uwaga-konkurs/

SPRWADŹ WYNIKI KONKURSU

Visegrad-Georgia Cooperation for Creative Tourism Development V4 -22310128

Implementation period:01/08/2023–31/11/2024

Funded by: Visegrad Fund

Partner Organizations: Georgian Arts and Culture Center GACC (Georgia) (leading partner), Laterna Magica (Hungary), Miejska Strefa Kultury w Łodzi (Poland), PRO Šumavsko, z.s. (Czech Republic)

The project aims to develop V4-Georgia cooperation in the field of creative tourism and through sharing the experience between partner countries stimulate of development of creative tourism products that may contribute to regional development. The project also strengthens networking opportunities and unites partner organisations’ efforts for the joint promotion of creative tourism products.

The project aims to contribute to the increasing income of the creative actors through closer binding with the tourism sector. To do so, the project utilizes two main approaches: first experience exchange between Georgian and Visegrad countries in the field of development of creative tourism products and building capacity of local creative actors. With this aim, action envisages a joint seminar of partners in Georgia and the creation of joint mentors panel, which will support local creative sector representatives to refine their tourist products. The mechanism is set with the view to intensify the peer learning for Georgian as well as Visegrad country actors and suggests online training sessions which will blend the expertise of all 4 partner countries. The second pillar of the project is strengthening the presence of creative tourism actors in the digital space, in particular on the dedicated platform for creative tourism offers, which is currently being launched by the lead partner and the development of its audience. In this regard, the project will ensure the integration of partner country languages into the platform, a listing of corresponding products from these countries, and their joint promotion for the increase of popularity and traffic. Thus, the platform, which is much more friendly for Georgian suppliers but faces limited international presence, will become a strong shared tool for the marketing of creative tourism products and have a higher impact on the creative and tourism sector in all localities.

#VisegradFund International Visegrad Fund

https://www.laterna.hu/;

#miejskastrefakulturylodz #prosumavsko Miejska Strefa Kultury w Łodzi  Šumavsko @Georgian Arts&Culture Center ხელოვნების საერთაშორისო ცენტრი


Zakończone niedawno szkolenie “Kreatywna Turystyka-Akademia Online” okazało się dużym sukcesem. Szkolenie to jest ważnym rezultatem projektu„Współpraca krajów Wyszehradzkich i Gruzji w obszarze Kreatywnej Turystyki”  (V422310128)!🌟

🌐 Frekwencja: uczestniczyło w nim ponad  80 entuzjastycznie nastawionych uczestników z 4 krajów, dla których udział w szkoleniu był przygotowaniem gruntu pod inspirującą podróż do świata kreatywnej turystyki.

Program szkolenia:

  • 6 luty 2024: Wprowadzenie do sektora kreatywnej turystyki 

GRUZJA – Dr. Lela Khartishvili,, adiunkt na Ilia State University, specjalista w zakresie kreatywnej i eksperymentalnej turystyki.

  • 7 luty, 2024: Charakterystyka kreatywnego produktu

Węgry – Norbert Szári, wszechstronny znawca kultury, oświaty i agroturystyki.

Varga László, ekspert w dziedzinie turystyki i dziedzictwa narodowego.

Gáspár Gergely, dzielący się spostrzeżeniami na temat doskonałości w wytwarzaniu wina i powiązanych w tym wydarzeń w turystyce.

  • 13 lutego, 2024: „Infrastruktura kreatywnej turystyki, jakość usług, ich dystrybucja i wdrażanie”

POLSKA – Dr Maciej Kronenberg, wykładowca Akademii Humanistyczno-Ekonomiczne w Łodzi, Prezes Regio Centrum Inicjatyw na Rzecz Rozwoju, przewodnik miejski i autor 20 publikacji.

  • 14 lutego, 2024: Cyfrowy marketing i możliwości związane z E-Commerce dla MSP z sektora Turystyki

CZECHY- Petr Janeček, Szef Instytutu Turystyki; Andrea Králíková, analityk danych w Instytucje Turystyki,  David Randuška, badacz naukowy i menażer z Czeskiej Agencji Turystycznej.

Sesje interaktywne:

Uczestnicy prowadzili aktywne i ożywione dyskusje, korzystali z okazji do zadawania pytań i zagłębiania się w świat Kreatywnej Turystyki.

Ogromne podziękowania dla wszystkich uczestników, prelegentów, tłumaczy ustnych i partnerów, dzięki którym to szkolenie odniosło wielki sukces!

Zobacz nagrane sesje i przekonaj się sam:

A może wpadniesz na zajęcia?